snabbspola till december

Det är helt galet vad jag längtar efter julen just nu. Man blir som ett barn igen. Eller jag känner så eftersom jag är väldigt traditionsbunden, så jag gör mycket av det jag gjorde när jag var liten när det är jul. Det blir nästan alltid att jag tittar på gamla julkalendrar för att de nya suger. Bara Greveholm, Sunes Jul och När Karusellerna Sover håller måttet. Sedan förknippar jag alltid julen med att baka, så lussebullar, pepparkakor, scones, julgodis, cupcakes och mycket mer ska definitivt bli gjort i år. Blir nog att jag bjuder över några fina för att ha glöggmys eller liknande.
Småsaker som att alltid ha julstjärnan tänd i fönstret, få en julkalender av mamma (choklad, såklart), spela spel i timmar, vråla med till Tommy Körbergs julskiva och äta mängder av clementiner är bland det bästa jag vet.
Snö har också alltid varit betydelsefullt för mig när det kommer till julen, men med tanke på hur mycket problem det för med sig så har jag överseende med det. Annars är julen övermysig och jag tror inte jag kan längta mer än vad jag gör just nu.


utsikt från vinden -två år sen.


en liten calle bakom granen minsann -förra året.


jag letar såklart fram de bästa julskivorna -förra året.


farliga systrar på julafton -två år sen.


calles fula paket till julklappsspelet- förra året.


chrille och sin vän -två år sen.


mitt fönster när jag kom hem från skottland, KUNDE INTE SE UT! -förra året.


under julklappsspelet kan det gå vilt till och mitt paket var i fokus -två år sen.



modern variant av pepparkshus made by moi -något år sedan.

Kommentarer
Postat av: Linnzan

Du får gärna bjuda mig på massa gott :D

2011-09-21 @ 14:11:19
URL: http://eimanlinn.blogg.se/
Postat av: Elisabeth :)

haha, mer än gärna! :D

2011-09-21 @ 16:30:50
URL: http://elisabethwideen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0