MALMÖÖÖÖ!

Vet inte exakt hur jag ska kunna sammanfatta min dag, men den har varit å så fantastisk.
Började dagen med upprop på skolan klockan nio och för er som vill veta var den är, så ligger skolan ungefär vid triangeln/universitetssjukhuset. Bara en massa nya ansikten och information som var svårt att smälta direkt. Vi var väl ca 130 socionom-elever och delades in i olika klasser, jag i klass C. På förmiddagen träffades vi i klassen och där fick vi mer information. Sedan delades vi in i grupper om sex som vi imorgon ska träffa och diskutera lite om varför vi valde socionomutbildningen osv. Jättespännande!
Vi var väl klara runt tre-tiden och då passade jag på att sticka till Calle och chilla där ett tag, käka middag och så, innan jag skulle iväg till Orkanen för att delta i insparken. Vi hade fått olika band på skolan av ledarna och jag fick coolt nog vara med i den svarta gruppen. Så klockan sex så var det smockfullt med människor inne på Orkanen och vi gick alla senare bort till Kölsvinet (haha, asm name) som låg i närheten. Där samlades vi i gruppen och började roligt nog med speed dating. Skitbra sätt att få träffa folket i gruppen, men hann verkligen inte träffa alla då vi var minst 100 personer. Riktigt galet. Efter det gjorde vi lite andra lekar och drack öl. Såhär gick en dålig snapsvisa som någon kom på till vårt lag - di svarta:

"Svart som natten, ful som katten, SKÅL SKÅL SKÅL!"

Helt underbart att få träffa så mycket nytt och trevligt folk och utbildningen verkar passa mig perfekt. Är verkligen helnöjd med mitt val. Malmö är staden för mig.


Generalerna och faddrarna/ledarna som var i extas över mängden människor som hade dykt upp


Gula gruppen gör någon ful dans. Vår var ju sååååå mycket grymmare!


Kölsvinet och en massa studenter, love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0